inget körkort inget jobb

Inget körkort inget jobb

 

Dagen ungdomar har orfast inte råd med ett körkort förens det har ett jobb men jobben kommer inte av sig själv. Och när man ringer om ett jobb får man frågan har du körkort? Svaret blir oftast nej.

Jobbet vill inte ha en för att man inte har ett jobb. Men då tänker jag så här.

Om man inte har ett jobb så får man ingen inkomst och ingen inkomst inget köskort eller jobb. Skolan går man i för att få en utbildning men allt efter utbildning får du ta hand om själv. Jobb bostad allt men igentligen tycker jag att man skulle få en skuss på vägen när man går i skolan. Man går igenom hur man söker, arebetsinterjuv och allt men inte mer. När man slutar kanske man pluggar vidare de får man inte veta hur man gör. Som sakt alla pogram blir man ju inte utbildad på.

Så här ser det ju ut för alla:

·         Skola

·         Plugga vidare

·         Jobb

·         Bostad

·         Körkort

·         Ett liv

6punkter som stämmer oftast in i en människas svensson liv. Att inte ha jobb pengar är frustrerande för ungdommar. Ska skriva in sig på arbetsförmedlingen vad gör dem??

Googel sökning;

Arbetsförmedlingen är en svensk statlig förvaltningsmyndighet, som sorterar under Arbetsmarknadsdepartementet och ansvarar för den offentliga arbetsförmedlingen och dennas arbetsmarknadspolitiska verksamhet.

Verksamhet

Arbetsförmedlingen ska verka för att förbättra arbetsmarknadens funktionssätt genom att effektivt sammanföra dem som söker arbete med dem som söker arbetskraft, prioritera dem som befinner sig långt från arbetsmarknaden samt bidra till att stadigvarande öka sysselsättningen på lång sikt.[2] Tanken är inte att Arbetsförmedlingen ska ordna anställning åt en arbetssökande. Istället ska myndigheten bidra till att rusta varje enskild individ och vara en länk mellan företag med rekryteringsbehov och den arbetssökande.

Så vad får vi igentligen hjälp med får du den hjälp verksamheter säger att den ska hjälpa till med?



Allt bara snurrar inom mig. Jobb körkort familj liv pengar allt men får ingen koll på det nu har jag i alla fall fått av mig lite. Kanske bäst så jag inte blir tokig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0